Platebutler
Platebutler spcialist

Geschreven door Robin van RijswijkApplication Specialist PlateButler

Breda, 12 juli 2023
Mijn functie als applicatie specialist PlateButler vereist een diepgaande kennis van alle aspecten van PlateButler; de functionaliteiten, de technische details, het gebruiksgemak en het begrijpen van de integratiemogelijkheden met andere systemen. Verder is het ook van essentieel belang dat ik op de hoogte blijf van de laatste ontwikkelingen en nieuwste updates binnen PlateButler, zodat ik gebruikers effectief kan helpen bij eventuele vragen of technische problemen.

Als applicatie specialist start ik mijn dag meestal met het doornemen van mijn agenda en het beantwoorden van e-mails. In mijn agenda staan voornamelijk vergaderingen met betrekking tot de kick-offs van projecten. Tijdens deze vergaderingen bespreken we of dat er na de verkoop van een systeem nog eventuele verbeteringen of aanpassingen kunnen worden gedaan aan het platform. Het komt ook voor dat ik mijn dag start bij de systemen in de werkplaats. Deze week is dat het geval, omdat het installatie team zojuist twee systemen heeft opgebouwd en het nu aan mij de taak is om deze systemen tot leven te wekken.

Vandaag start ik mijn dag dus direct in de werkplaats. Ik ga aan de slag met de integratie van PlateButler software die de programmeurs speciaal voor deze systemen geprogrammeerd hebben. Ik wek het systeem tot leven door software te installeren en een communicatiecheck uit te voeren.  De communicatiecheck houdt in dat ik controleer of een apparaat op de juiste wijze communiceert met de computer.

Vervolgens ga ik aan de slag met het testen van de apparatuur. Ik voer commando’s uit om te controleren of alles naar toebehoren werkt. Mocht er eventueel een trouble shooting plaatsvinden dan ga ik in overleg met de softwareafdeling op zoek naar de mogelijke herkomst van het probleem. Meestal heeft de software afdeling het probleem vervolgens snel geïdentificeerd en weten ze hoe ze dit moeten oplossen.

Nadat de trouble shoot is opgelost, ga ik “teachen” oftewel de robot aanleren op welke manier deze moet bewegen. Vervolgens schrijf ik een script. Het aanleren van dit script kan een hoop tijd kosten omdat dit erg nauwkeurig moet zijn. Vaak duurt het even voordat het script helemaal perfect loopt en daarom is trouble shooting en finetunen een belangrijk onderdeel binnen mijn functie. Hoelang ik bezig ben met een systeem hangt tevens af van het aantal protocollen dat moet worden uitgevoerd. Als er meerdere protocollen op één systeem moeten draaien, kan het namelijk even duren voordat alles is ingesteld en getest.

Vandaag kan ik één van de twee nieuwe platformen compleet afronden waarna het systeem naar de klant vervoerd en daar opnieuw opgebouwd kan worden. Omdat de installatie engineers het platform op een andere locatie reconstrueren ga ik het op een later moment opnieuw “teachen”, de communicatiecheck uitvoeren etc. Dit proces verloopt snel, omdat we het systeem intern al hebben getest. Vervolgens geef ik de klant een training over het systeem. De voorbereiding van deze training staat vanmiddag ook nog op de planning. Het hoofddoel hiervan is om ervoor te zorgen dat de klant de taken zo effectief mogelijk uitvoert, zodat zij het maximale uit het platform kunnen halen. Ik leer ze alle ins en outs zodat zij zelfstandig kunnen werken met het systeem. Door het gebruiksgemak van onze software is dit geen moeilijke opgave.

Terwijl ik bezig ben met het voorbereiden van de training, word ik gebeld door een andere klant waar wij recent een nieuw platform hebben geïnstalleerd. De klant zou graag extra functionaliteiten aan het systeem willen toevoegen. Mijn taak is om te onderzoeken hoe we deze extra functies kunnen implementeren. Het verzorgen van deze hypercare-fase hoort ook tot een verantwoordelijkheid binnen mijn functie.